Skickas inom 1-3 arbetsdagar
Betala säkert med Klarna
14 dagars öppet köp

Böcker Bakterienes forunderlige verden

395 SEK

Finns i lager. Skickas vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar.
Storlek: En stl
Artikelnr:

Snabb leverans
14 dagars returrätt
Kostnadsfri rådgivning 0511 - 79 81 00

Produktinformation

Bakterienes forunderlige verden

En fantastiskt trevlig bok där du får lära dig mer om bakteriernas liv och leverne. Fullt av inspiration för fikabordet och för gymnasiläraren i naturkunskap/biologi.

Jessica Lönn-Stensrud har fascinerats av världens minsta levande varelser sedan hon först såg en bakterie i mikroskop som barn. I den här boken berättar hon om bakterier. Hon visar oss att bakterier lever på de mest otroliga platser, att de kan lysa i mörkret, bryta ner plastavfall i havet och bilda iskristaller i snökanoner. Vi hittar miljontals bakterier i en liter havsvatten. Och visste du att människokroppen består av minst lika många bakterieceller som mänskliga celler?

Vanligtvis vill vi undvika bakterier. Även om de farliga bakterierna är i minoritet kan de få allvarliga konsekvenser för oss. Förra seklets kanske viktigaste medicinska genombrott var därför upptäckten av antibiotika. Tyvärr har ökad konsumtion av antibiotika också en baksida i form av bakteriers resistensutveckling. Författaren visar oss genom berättelserna i den här boken hur vi bättre kan ta hand om bakterierna och på så sätt bättre ta hand om oss själva och det viktiga samspel i världen som både batterierna och vi är en del av.

Jessica Lönn-Stensrud arbetar med forskning, forskningskommunikation och undervisning vid Science Library vid Universitetet i Oslo. Hon har en magisterexamen i biokemi och en Ph.D. i mikrobiologi.

• Språk: Norska
Storlek: En stl

0 från 0 omdömen

Lämna gärna ett omdöme!

Dela din upplevelse av produkten med andra kunder.

Perfekt